نحوه استعلام برند قبل از ثبت

بطورکلی این سیستم دارای۱۹ فرم میباشد که تقاضای ثبت و سایر درخواستهای متقاضیان مبنی بر اعمال تغییرات علائم و انتقالات و… حسب مورد از فرم های مزبور استفاده میگردد. قانونی بودن نشان شما و جلوگیری از استفاده رقبا از برند شما می تواند رضایت مشتریان شما را بیشتر جلب نموده و موجب فروش بیشتر محصولات شما گردد. اهمیت برند در این است کهنماینده و معرف نوع تجارت یک شرکتدر بازار رقابتی ست. علامت تجاری انگیزه ای قوی در تولیدکننده ایجاد میکند، تا در جهت بهبود کیفیت کالای خود و همچنین کسب شهرت بیشتر سرمایه گذاری نمایند. مراکز تجاری یا عمومی را بخصوص در مورد مبداء جغرافیایی کالاها و خدمات و خصوصیات مربوط به آن به اشتباه بیاندازد .

  • ممکن است افراد ذینفع از آگهی تقاضای ثبت مطلع نشوند و یا در ابتدا با آن مشکلی نداشته باشند و بعد از ثبت متوجه شوند که این برند مشتریان آن‌ها را دچار اشتباه می‌کند.
  • در صورتی که امورات مربوط به ثبت شرکت به یک وکیل سپرده شده است ارائه وکالتنامه رسمی الزامی می باشد.
  • حفاظت از این برند های تجاری در سال های اخیر باعث شده تا اطمینان بیشتری در بازار های اقتصادی بوجود آمده و صاحبین برند های تجاری و سرمایه گذاران اقتصادی با خیال راحتر پس از ثبت علائم تجاری خود تنها به سرمایه گذاری بر روی برند و بازار خود توجه کرده و سود بیشتری را عاید خود می کنند .
  • ۶- پرداخت هزینه ثبت که از طریق پرکردن فرم برآورد هزینه، موجود درسایت مذکور و به فرانک سوئیس تعیین میگردد (هزینه ثبت بین المللی بعداز تسلیم اظهارنامه به اداره مالکیت صنعتی برمبنای تعداد طبقات و کشورهای مورد تقاضا به فرانک سوئیس به حساب WIPO قابل پرداخت میباشد).
  • بعد از کلیک کردن بر روی این بخش، صفحه‌ زیر نشان داده می‌شود که باید رمز و پسورد خود را در آن وارد کنید.

چرا که هر شرکتی باید دارای یک ویژگی ‌های منحصر به فردی باشد تا در ذهن مخاطب در جایگاه متمایزی قرار بگیرید. در صورتی که چنین نباشد؛ یعنی علامت تجاری شرکت ‌ها همانند هم باشند؛ بی شک معرفی و تبلیغ آن ها سخت بوده و ثبت شرکت در تهران برند چند هویتی می ‌شود. پس برای ثبت کردن برند یک شرکت ابتدا برند و شرکت را به طور قانونی ثبت کرده و بعد از برند در شرکت خود استفاده می کنیم. به یاد داشته باشید که برند می تواند برای یک فرد ثبت شود یا یک شرکت.

تغییرات شرکت با آگهی دعوت ، تغییرات شرکت در غیاب اعضا ، تغییرات شرکت با انحصار وراثت

مدارک لازم برای ثبت لوگو برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدی متفاوت است. تنها مدرک مشترک بین اشخاص حقیقی و حقوقی مجوز فعالیت مرتبط با کالا یا خدمات آن نام تجاری است. با سلام در بخش تکمیل اظهارنامه دو گزینه ای که فرمودید وجود ندارد احتمالا جایی اشتباه کرده اید، فقط یک گزینه دارد که در صورتی که برند شما لاتین باشد باید تیک آن را بزنید و کارت بازرگانی دارم را نیز تکمیل کنید. پس از ده سال شما می توانید مجدداً برای تمدید اعتبار برند خود اقدام نمایید. اگر بخواهید این برند را شرکت یا شخص دیگری مورد استفاده قرار دهد باید به صورت قانونی به وی اجازه دهید.

چه علائم تجاری می‌توان در سامانه ثبت برند به ثبت رساند؟

پس از ورود به بخش تمدید، موضوع “درخواست تمدید” را وارد نماید و سپس یک متن درخواستی تکمیل نماید. در ابتدا صاحب برند باید وارد سایت شود و گزینه تمدید را انتخاب نماید. طبقه 1 – مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع، علوم، عکاسی و همچنین کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی؛ رزین‌های مصنوعی پردازش نشده؛ پلاستیک‌های پردازش نشده؛ کودهای گیاه؛ ترکیبات اطفاء حریق؛ مواد آبکاری و جوشکاری فلزات؛ مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی؛ مواد دباغی؛ چسب‌های صنعتی.

ثبت برند در ایران

در صورت انجام این فرایند در دفتر وکیل برند از حمایت های حقوقی بعد از ثبت بهرمند خواهید شد. با این حال باید توجه داشت که دعاوی مالکیت فکری از ظرافت‌های حقوقی خاصی برخوردار هستند که باید در هر مورد به آن توجه داشت. ۱- اسم، شماره ملی، نشانی، کد پستی و تابعیت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است، ذکر نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر آن الزامی است. بعد از ارسال این ایمیل حداکثر ۳۰ روز برای اصلاح یا تکمیل مندرجات اظهارنامه و مدارک و ضمائم آن وقت دارید در غیر این صورت اظهارنامه باطل می‌گردد و به پرونده رسیدگی نمی‌شود. با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند. تمامی اطلاعات مرتبط با شخصیت حقیقی یا حقوقی باید در سامانه علامت تجاری به طور دقیق تکمیل گردد .