یک شرکت زمانی که بعد از طی مراحل قانونی در اداره ثبت شرکتها ثبت شد و به فعالیتهای قانونی خود پرداخت ، می تواند تغییراتی را در مواردی از اساسنامه و یا هر آنچه مربوط به شرکت است ایجاد کند.از جمله ی این تغییرات می توان از تغییر آدرس شرکت نام برد. تغییراتی که در شرکتهای سهامی خاص از طریق تشکیل مجمع عمومی فوقالعاده یا مجمع عمومی عادی به طور فوقالعاده به وجود میآیند، بیشتر به منظور ورود یا خروج اعضا و تغییر سرمایه شرکت هستند. تغییراتی مانند تغییر نام شرکت، تغییر آدرس مکانی، تغییر حق امضا، انحلال شرکت حتی در صورت انقضای زمان فعالیت، تغییر کاربری شرکت، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه ی شرکت، نقل و انتقال سهام به دیگر اعضا، تغییر اعضای هیئت رئیسه شرکت، تمدید مدت زمان فعالیت شرکت، خروج شرکا از شرکت، تبدیل شرکا جزو تغییراتی می باشند که حتما باید ثبت گردند، در صورت سهل انگاری در خصوص ثبت تغییرات شرکت در آینده شرکت قطعا با مشکلاتی روبرو خواهد شد. حضور تمامی شرکا در صورت انحلال شرکت. 1. اصل صورتجلسه انحلال که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد. Content has been created with the help of GSA Content Generator DEMO.
ثبت تغییرات شرکت
سپس به انجام اداری مراحل پرونده پرداخته خواهد شد. در این مطلب، به چگونگی ثبت تغییرات در شرکت و مراحل و مدارک مورد نیاز آن پرداخته و به راهنمایی جامعی از ثبت آن اشاره کردیم. مجمع عمومی فوقالعاده: به هر مجمعی که غیر از مجمع عمومی عادی برگزار میشود، مجمع عمومی فوقالعاده میگویند که در صورت نیاز و با تصمیم هیئتمدیره تشکیل میشود. انتخاب هر مجمع و یا جلسه هیئت مدیره در سامانه منجر به نمایش تصمیمات متناسب و در صلاحیت آن مجمع و یا جلسه میگردد. مورد دوم: به هر دلیلی برای توسعه کسب و کار یا اهداف دیگر، امکان دارد اعضای هیئت مدیره یا مجمع عمومی فوق العاده تصمیم بگیرند آدرس شرکت را به مکان دیگری انتقال دهند. در ابتدا باید از قسمت اشخاص به ترتیب سهامداران را انتخاب کنید و تعداد سهام یا سهمالشرکه هر کدام را وارد کنید. تعداد درس های این کتاب از 16 درسی که در کتاب قدیم بود به 12 درس رسیده است.
بنابراین اگر کتاب چاپ 99 این مقطع را دارید نیازی به تغییر کتاب نیست. حال در صورتی که در حوزه امور ثبتی به سوال و یا ابهامی بر خورده اید، بهتر است که با کارشناسان و متخصصان کارمنتو در قسمت مشاوره تلفنی امور ثبتی همراه باشید. اما به صورت میانگین این هزینه ۳۵۰ هزار تومان برای هر صورتجلسه است. شرکت برای امضاء کردن چک ها و سفته ها و قراردادها و اوراق بهادار و اوراق عادی و اداری ، یکی یا همه اعضای هیئت مدیره را به عنوان دارنده یا دارندگان حق امضا معرفی می کند ،حق امضاء شرکت را می تواند یک یا چند نفر داشته باشد که با موافقت کلیه اعضای هیئت مدیره به اعضا اعطاء می شود، پس از تاسیس شرکت، تغییر در حق امضاء در هر زمانی قابل اعمال است که با تصمیم کلیه اعضای شرکت و سهامداران صورت میگیرد. که متقاضی از فهرست یک یا چند تصمیم را انتخاب میکند. با دانلود فایلی که در این قسمت وجود دارد، به متقاضی در انتخاب نوع مجمع یا جلسه متناسب با تصمیمات، نوع شخصیت حقوقی و تعیین مدارک لازم کمک میشود. در صورت وجود شخصیت حقوقی و یا وکیل درج مشخصات آنها نیز الزامیست. در این گام از ثبت تغییرات شرکت، درج مشخصات شناسنامه ای و شماره ملی اشخاصی که در جلسه حاضر هستند و همچنین مشخصات امضاداران در سربرگ الزامی است.
نوع صورتجلسه شامل مجمع عمومی عادی، فوقالعاده و…
تصمیمات جلسه باید دقیق و مطابق آنچه در صورتجلسه آمده است در این آیتم درج شود. تصمیم جلسه براساس نوع جلسه است. نوع صورتجلسه شامل مجمع عمومی عادی، فوقالعاده و… تعیین ارتباط اشخاص در جلسه شامل نماینده یا وکیل بودن. سمتهای اشخاص بسته به نوع صورتجلسه میتواند متفاوت باشد. در این مرحله از آموزش تصویری ثبت صورتجلسه تغییرات، اطلاعات اشخاص حقوقی مانند شناسه ملی شرکت و در صورت نداشتن شناسه ملی ، وارد کردن شماره ثبت و نوع شرکت(سهامی خاص، با مسئولیت محدود و …) را به صورت کامل وارد کرده و به گام بعدی میرویم. کپی از تمام مدارک ثبتی شرکت شامل: اساسنامه، اظهارنامه، آگهی تاسیس، آگهی روزنامه، آگهی آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره. کپی روزنامه رسمی همراه با تغییرات موجود در آن. پرداخت هزینه تعیین شده برای روزنامه رسمی. تعیین اعضای حاضر در جلسه و عنوان سمت آنها در جلسه شامل نوع شخص، نام شخص، مشصات شناسایی، تابعیت. صورت جلسات باید با توجه به نوع شرکت انتخاب شود. در حاشیه مقدار قند قوطی نوشابه از 39 به 29 تغییر یافته است. یکی از مهمترین موارد در تنظیم صورتجلسات، انتخاب مجامع متناسب با تصمیمات حاضرین در جلسه است.
This content has been written with GSA Content Generator DEMO.